این سایت به فروش می رسد 09139135264


اما و اگرهای پوشش بیمه‌ای «ویزیت از راه دور»

اما و اگرهای پوشش بیمه‌ای «ویزیت از راه دور»


1399/06/15

دکتر سید سجاد رضوی درباره نحوه پوشش بیمه ای و تعرفه گذاری پزشکی از راه دور یا تله مدیسین که اخیرا و در شرایط کرونا از سوی وزارت بهداشت در چند دانشگاه منتخب راه اندازی شده است، گفت: اولا باید توجه کرد که تله مدیسین در کتاب تعرفه، تعرفه مشخص دارد که در حوزه تعرفه بر اساس آن عمل می شود.

 

وی افزود: حال اینکه آیا این خدمت تحت پوشش بیمه قرار می گیرد یا خیر، نیاز به کار فنی و کارشناسی دارد. ابتدا باید دستورالعمل تله مدیسین به طور مشخص تدوین شود و یک آیین نامه اجرایی داشته باشیم که بر اساس آن بیمه ها بتوانند نظارت کاملی داشته و محاسبات خود را انجام دهند.

 

رضوی با بیان اینکه هنوز گایدلاین و شناسنامه این خدمت به ما ارایه نشده است، ادامه داد: به محض اینکه این موارد تدوین شود ما اقدامات مربوط به پوشش بیمه ای را انجام می دهیم.

 

وی با تاکید بر اینکه میزان تقاضاهای القایی می تواند در تله مدیسین افزایش یابد، گفت: بر همین اساس بیمه ها می گویند در این صورت ما نمی توانیم مدیریت کنیم. باید مشخص شود که کدام بیماران از طریق تله مدیسین می توانند ویزیت شوند. یک بحث این است که بیمار باید یکبار ویزیت حضوری شود و پرونده داشته باشد و بعد پیگیری های درمانش را از طریق تله مدیسین انجام دهد، مشاوره دریافت کند و کارهایش را انجام دهد.

 

وی گفت: در عین حال این ویزیت ها باید به میزان مشخص بوده و محدود شوند. مثلا مشخص شود که یک فرد در سال چندبار می تواند از خدمت تله مدیسین استفاده کند. به عنوان مثال فردی که سرما خورده است، می تواند به پزشک هم مراجعه کند.

 

رضوی اظهار کرد: هدف ما بیشتر این است که تله مدیسین برای بیماران مزمن مانند بیماران قلبی_تنفسی و.... که بیرون آمدن به صلاح شان نیست، مهیا شود و این بیماران بتوانند از خدمات تله مدیسین استفاده کنند که باید پرونده هم داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه با کلیات این اقدام در کشور موافقیم و این خدمت باید در کشور راه اندازی شود، گفت: البته به شرط اینکه شناسنامه آن نوشته شود، موارد و شاخص ها کاملا مشخص شود تا خدایی نکرده تقاضای القایی ایجاد نکند؛ به طوری که بیمه ها ورشکست شوند و برای خدمات اصلی هم نتوانند پول دهند. باید شاخص های این خدمت دقیقا مشخص شود.

 

رضوی درباره میزان پوشش بیمه ای خدمات تله مدیسین، گفت: در حال حاضر بیمه ها ۷۰ درصد ویزیت را تقبل می کنند. حال باید محاسبات انجام شود تا ببینیم بیمه ها چه میزان از این خدمت را تقبل کنند. ممکن است 50 - 50 شود. زیرا بیمار در خانه است و هزینه رفت و آمد ندارد. به هر حال باید بار مالی این خدمت به دقت محاسبه شود تا ببینیم این اقدام برای بیمه ها چقدر بار مالی دارد. در عین حال یک موضوع هم تعرفه خدمت است. ممکن است بیمه خدمتی را در این قالب پوشش ندهد و مردم خودشان تمایل داشته باشند که پرداخت کنند که باید محاسبات آن را انجام دهیم.

 

وی تاکید کرد: بنابراین زمانیکه معاونت درمان شناسنامه خدمات تله مدیسین را تدوین کند، به سمت اجرایی کردن این خدمت رفته و محاسبات بیمه ای و تعرفه ای را انجام می دهیم تا ببینیم بیمه ها می توانند از پس پوشش بیمه ای این خدمات برآیند یا خیر.



مشخصات
نام
ایمیل یا شماره تماس
کد امنیتی
هنوز هیچ پیامی ارسال نشده است.


Top