این سایت به فروش می رسد 09139135264


"بیماران نادر" مطالبات‌شان را با ما در میان بگذارند/ تلاش برای کمک به بیماران صعب‌العلاج در شرایط اقتصادی فعلی

 

«محمد مهدی ناصحی» مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه داروهای بیماران نادر با توجه به هزینه‌ی بالایی که دارند، تحت پوشش بیمه قرار ندارند، بیان کرد: ما امسال برای بیماری‌های صعب‌العلاج، بیماری‌های مزمن و اوتیسم یک ردیف مجزا از صرفه جویی ایجاد کردیم که آنها را پرداخت می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: در رابطه با بیماران نادر هم، آنها باید بیایند و مطالباتشان را با ما در میان بگذارند و بعد ببینیم تا چه اندازه توان پرداخت هزینه‌های آنها را داریم.

 

ناصحی افزود: سعی ما بر این است تا در این شرایط اقتصادی به بیماری‌های سخت و صعب‌العلاج کمک جدی کنیم و در این مدت سه الی چهار ماهی که من در این سازمان هستم، هنوز مطالبه‌ای از من نشده است و منتظریم تا این افراد و بنیاد بیماری‌های نادر مطالباتشان را با ما مطرح کنند تا تصمیماتی در این مورد بگیریم.

 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه هزینه‌های بیماران نادر صرفه اقتصادی ندارد، ادامه داد: در هر حال بخشی از بیماران را در صورتی که بخواهیم آنها را تحت پوشش بیمه قرار بدهیم، باید در نظر بگیریم و همچنین باید ببینیم تا چه حد می‌توانیم به آنها کمک کنیم.

 

وی در پایان با اشاره به مناطق محروم و روستایی بیان کرد: تمام این مناطق تحت پوشش بیمه‌ی ما هستند، تقریبا از کل مناطق محروم و روستایی ۹۰ درصد جمعیت‌شان بیمه شده‌ی سلامت هستند و از طریق خانه‌های بهداشت روستاها و مراکز بهداشتی درمانی و ادارات کل ما آن‌ها شناسایی می‌شوند، حتی خانواده‌های مجهول‌الهویه، زندانی و همچنین افراد معتادی که در کمپ هستند به نوعی خانواده آنها خدماتشان را از بیمه سلامت می‌گیرند و تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، این شناسایی‌ها را با کمک حوزه‌های سلامت و اداره کل‌های خودمان انجام می‌شود.



مشخصات
نام
ایمیل یا شماره تماس
کد امنیتی
هنوز هیچ پیامی ارسال نشده است.


Top