این سایت به فروش می رسد 09139135264


"بیمه دانشجویی" افقی روشن برای آینده


1401/05/02

دکتر سیامک حبیبی: دانشجویان یکی از گروه‌های کاری در اقتصاد هستند که دارای شرایط و توانایی برای انجام کار هستند ولی به‌علت اشتغال به تحصیل امکان ورود به بازار کار را ندارند و همین‌مسئله یکی از نگرانی‌ها و مسائلی‌ست که دانشجویان با آن مواجه هستند.


مشکلات ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی تا دکترا برای دانشجویان ناشی‌ از این‌موضوع است که اگر دراین‌دوران طلایی از زندگی‌شان اشتغال‌به‌کار نداشته باشند فاقد سابقه بیمه و سرمایه‌گذاری برای آینده عمرشان خواهند بود و این مشکل زمانی بیشتر خواهد بود که به سن بازنشستگی (50‌سالگی) نزدیک شده و با یک حساب ساده مشخص می‌شود بین چهار تا ‌سال؛ بسته به مقاطع تحصیلی سن بازنشستگی‌شان بیشتر شده. درواقع برای دانشجو دوران کسب دانش و علم مترادف با اتلاف عمر تعبیر می‌شود.

جهت حل این دغدغه و نگرانی دانشجویان سازمان تأمین اجتماعی شرایطی را برای دانشجویان فراهم آورده است که بامراجعه‌به شعب سازمان و انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه و آغاز بیمه‌پردازی، سوابق بیمه‌ای برای آن‌ها ایجاد می‌شود به‌طوری‌که این سوابق در زمان احراز شرایط بازنشستگی تمامی سنوات بیمه‌پردازی اعم از سوابق بیمه اجباری، بیمه اختیاری و دانشجویی به‌عنوان سابقه مؤثر لحاظ می‌شود.

درصورتی‌که دانشجو به‌واسطه نوع شغل و استخدام خود تحت‌پوشش سایر صندوق‌های بازنشستگی همچون نیروهای مسلح و بازنشستگی کشوری قرار گیرد می‌تواند این سوابق را به صندوق‌های مذکور انتقال دهد. لازم به توجه است که نرخ حق بیمه در بیمه دانشجویان پایین‌تر از سایر بیمه‌هاست و دولت نیز دودرصد از پرداخت سهم حق بیمه را برعهده دارد که باعث جذابیت بیشتر این‌طرح برای این‌گروه خواهد بود.

نکته اساسی بیمه دانشجویی این‌موضوع است که سابقه بیمه دانشجویی هیچ تفاوتی با سایر انواع سوابق بیمه ندارد. دانشجویان برای ثبت‌نام دراین‌طرح می‌توانند با ورود به سامانه خدمات الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی به‌نشانی es.tamin.ir از منوی بیمه‌شدگان/ بیمه‌شدگان خاص/ بیمه فراگیر خانواده ایرانی/ انعقاد قرارداد دانشجویی، نسبت به عقد قرارداد بیمه دانشجویی و پرداخت حق بیمه اقدام نمایند. دانشجویانی که تابه‌حال بیمه نبوده‌اند، ابتدا باید در سامانه نام‌نویسی کرده و اطلاعات هویتی خود را وارد نموده تا شماره بیمه به آن‌ها تخصیص داده شود. لازم‌به‌ذکر است جهت اختصاص شماره بیمه و نام‌نویسی به پست الکترونیک (ایمیل) و شماره‌تلفن همراه که به‌نام دانشجو باشد الزامی‌ست. درصورت‌تمایل دانشجویان می‌توانند با مراجعه حضوری به شعب سازمان تأمین اجتماعی نسبت به انعقاد قرارداد بیمه دانشجویی اقدام نمایند.



مشخصات
نام
ایمیل یا شماره تماس
کد امنیتی
هنوز هیچ پیامی ارسال نشده است.


Top