این سایت به فروش می رسد 09139135264


تمدید فرصت ثبت بیمه تامین اجتماعی برای دستیاران پزشکی و دکتری علوم پزشکی

تمدید فرصت ثبت بیمه تامین اجتماعی برای دستیاران پزشکی و دکتری علوم پزشکی


1401/06/09

فرصت ثبت بیمه تامین اجتماعی برای دستیاران پزشکی و دکتری علوم پزشکی که مطابق مفاد دستورالعمل ابلاغی تیرماه سال 1401 به پایان رسیده بود، با توجه به درخواست دانشگاه ها و دانشجویان تا پایان سال ۱۴۰۱، تمدید شد.


صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در راستای انجام مأموریت ‌های حمایتی و اجرای تفاهم نامه با سازمان بیمه تأمین اجتماعی جهت اعطای تسهیلات بیمه با منظور شدن سوابق کاری و بیمه درمانی به دانشجویان مقاطع دکتری تخصصی، دستیاران تخصصی و فوق تخصصی اقدام کرده است.

 

ثبت نام دانشجویان برای بیمه تامین اجتماعی مطابق مفاد دستورالعمل ابلاغی تیرماه سال 1401 به پایان رسید، اما با توجه به درخواست دانشگاه ها و دانشجویان این فرصت تا پایان سال ۱۴۰۱ تمدید شد و دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی علوم پزشکی که تاکنون برای بیمه تامین اجتماعی اقدام نکرده اند، فرصت دارند نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

 

موضوع بیمه تأمین اجتماعی دانشجویان دوره‌ های دستیاری پزشکی و دانشجویان دکتری تخصصی (Ph.D) یکی از مهمترین تسهیلات مورد درخواست دانشجویان علوم پزشکی است.

 

براساس این گزارش، برای بیمه تأمین اجتماعی، صندوق رفاه هزینه ‌های بیمه را واریز می ‌کند و دانشجویان پس از فراغت از تحصیل این هزینه ‌های بیمه ‌ای را به صورت قرض ‌الحسنه و بلندمدت به صندوق رفاه دانشجویان باز می‌ گردانند.

 

در بیمه تأمین اجتماعی که برای این گروه از دانشجویان در نظر گرفته شده، هم بیمه درمانی و هم سوابق بیمه ‌ای مدنظر است. به این ترتیب دانشجویان در صورت ثبت درخواست، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند و هم می ‌توانند از بیمه درمانی آن استفاده کنند و هم مدت فعالیت آنها به عنوان دستیار و دانشجوی دکتری به عنوان سوابق بیمه ‌ای آنها در نظر گرفته می‌ شود.

 

بر اساس دستورالعمل اعطای تسهیلات بیمه تأمین اجتماعی به دانشجویان مقاطع دکتری تخصصی، تخصص و فوق تخصص بالینی، این ثبت نام به استناد تفاهم نامه با سازمان بیمه تأمین اجتماعی در خصوص گسترش پوشش بیمه ‌ای به دانشجویان دانشگاه‌ها و دانشکده ‌های علوم پزشکی صورت می ‌گیرد.

 

گفتنی است، پس از بررسی و تأیید اسناد توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، پیامک اطلاع رسانی از طریق صندوق رفاه برای دانشجویان متقاضی ارسال تا نسبت به ثبت نام در سامانه غیرحضوری تأمین اجتماعی انعقاد قرارداد به صورت انفرادی اقدام کنند.



مشخصات
نام
ایمیل یا شماره تماس
کد امنیتی
هنوز هیچ پیامی ارسال نشده است.


Top