این سایت به فروش می رسد 09139135264


انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشکده بیمه و صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان

با هدف ایجاد زمینه‌های همکاری و استفاده از توانایی‌های علمی و اجرایی طرفین به‌ منظور ارتقاء فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و همچنین ضرروت ایجاد گفتمان مشترک در جهت ارتقای کیفیت فعالیت‌های پژوهشی مورد نیاز صنعت بیمه کشور، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان امضا شد.


به منظور تعامل، تبادل تجربیات علمی و فراهم آوردن زمینه‌های همکاری در جهت توسعه تحقیقات کاربردی و مشاوره علمی و طی نشستی با حضور محمد مهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، مهدی اسماعیلی رئیس هیئت عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان و مدیران ارشد دو مجموعه، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان به امضا رسید.

در این نشست که صبح روز دوشنبه ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۱ به میزبانی پژوهشکده بیمه برگزار شد، رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به زمینه‌های همکاری مشترک دو مجموعه خاطر نشان کرد؛ بنا بر مصوبه جدید شورای عالی بیمه وظیفه آموزش حرفه‌ای مدیران صنعت به پژوهشکده بیمه محول شده و با توجه به ارتباطاتی که با کشورهای همسایه برقرار گردیده است، از صاحب‌نظران بین‌المللی در حوزه بیمه رایج و تکافل نیز در راستای آموزش مدیران استفاده خواهیم کرد.

وی همچنین از تشکیل گروه پژوهشی مخاطرات طبیعی پژوهشکده بیمه در آینده نزدیک خبر داد و آمادگی گروه اموال و مسئولیت پژوهشکده در جهت همکاری کامل با صندوق و به اشتراک گذاری کتب پژوهشکده در این حوزه را اعلام کرد.

عسگری تصریح کرد، از ۴۴ رخداد طبیعی مطرح در دنیا، ۳۸ مورد در ایران رایج است که اهمیت صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان را در حوزه پیش‌بینی حوادث و استفاده از تجارب سایر کشورها نشان می‌دهد.

رئیس پژوهشکده بیمه با تاکید بر لزوم استفاده از تجارب کشورها و اشاره به آغاز همکاری پژوهشکده بیمه با دانشگاه بین‌المللی جامعه المصطفی افزود؛ مطرح شدن بحث مخاطرات طبیعی در حوزه تکافل می‌تواند نوآوری صنعت بیمه ایران برای سایر کشورها باشد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ارائه کتب پژوهشکده بیمه در حوزه حوادث طبیعی تلاش خواهد شد تا ضمن انجام طرح پژوهشی در این زمینه، یک شماره از نشریات گزارش موردی و فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشنامه به مقالات مرتبط با حوادث طبیعی اختصاص یابد.

در ادامه مهدی اسماعیلی رئیس هیئت عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان، با ارائه نکاتی در خصوص روند فعالیت و اقدامات صندوق گفت: تلاش برای تاسیس این صندوق از سال ۱۳۸۳ آغاز شد و در سال ۹۹ به ثمر رسید و اکنون با حمایت وزارت اقتصاد و تلاش جهادی همکاران ساختار عملیاتی صندوق شکل گرفته است.

اسماعیلی با اشاره به مشارکت و نقش موثر پژوهشکده بیمه در انجام پژوهش‌های لازم در زمینه شکل گیری صندوق افزود: پس از زلزله تاسف بار بم، موضوع تامین مالی پیش از وقوع حوادث طبیعی مطرح شد و شکل‌گیری این صندوق در دستور کار قرار گرفت. از نظر تعداد، شدت و تواتر وقوع حوادث طبیعی، ایران جز ۱۰ کشور اول دنیا است و شهر تهران نیز از این منظر بسیار آسیب پذیر می‌با‌شد.

وی با اشاره به اهداف تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان تاکید کرد؛ این صندوق در حال حاضر مطابق با قانون، تامین مالی بخشی از خسارات وارده به واحدهای مسکونی در اثر ۸ حادثه طبیعی را بر عهده دارد و مازاد آن نیز توسط صنعت بیمه پوشش داده خواهد شد که صندوق بستر آن را فراهم خواهد کرد. علاوه بر این، در راستای افزایش تاب‌آوری ملی و کاهش آلام ناشی از سوانح طبیعی، در حوزه ارزیابی ریسک خطر ساختمان‌ها سامانه‌ای در حال راه‌اندازی است که در این مسیر از حمایت علمی و فنی پژوهشکده بیمه به عنوان اتاق فکر صنعت بیمه استفاده خواهد شد.

رئیس هیئت عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان افزود، مطالعات مربوط به تغییرات اقلیمی، افزایش سیل و فرونشست زمین، فرهنگسازی در این حوزه، آموزش تخصصی مدیران و ارزیابی ریسک نیز نیازمند انجام مطالعاتی است که با اتکا به دانش و تجربه پژوهشکده انجام خواهد شد.

اسماعیلی ابراز امیدواری کرد که همانند کشورهای توسعه یافته، صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان بتواند نقش اصلی خود را ایفا کند و در این مسیر پژوهشکده بیمه نقش بسیار موثری خواهد داشت.


گفتنی است، به موجب این تفاهم‌نامه، طرفین در زمینه «مطالعات کاربردی مشترک در موضوعات مرتبط با حوادث طبیعی»، «تدوین طرح‌های جامع مدیریت کاهش خطرپذیری»، «طراحی و پیاده‌سازی سامانه‌های پیش‌بینی و پیش‌آگاهی مخاطرات طبیعی»، «تبادل اطلاعات مربوط به مخاطرات طبیعی از قبیل سیل، زلزله، رانش زمین، فرونشست زمین، سونامی، صاعقه و سنگینی برف پیش و پس از وقوع رخداد»، «مستندسازی خسارت‌های وارده ناشی از حوادث طبیعی»، «استفاده از تجربیات متقابل در زمینه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و انتقال تجربیات مرتبط»، «برگزاری دوره‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی و عمومی و همایش‌های علمی»، «انتشار کتب، مقالات، نشریات و ویژه‌نامه‌های علمی»، «امور رسانه‏ای، تبادل اطلاعات و اطلاع‌رسانیِ رویدادها، اخبار و دستاوردهای طرفین»، «استفاده از مدرسان و اعضای هیأت علمی واجد شرایط برای تدریس دروس مورد نیاز»، «اجرای فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی در صنعت»، «طراحی و برگزاری آزمونهای حرفهای، عمومی و تخصصی مرتبط با بیمه»، «برگزاری دوره‏های کارآموزی و کارورزی» و همکاری مشترک خواهند داشت.



مشخصات
نام
ایمیل یا شماره تماس
کد امنیتی
هنوز هیچ پیامی ارسال نشده است.


Top